Välkommen till Bokmässan!

Bokmässan är det största kulturevenemanget i Sverige och Norden. Med 3 000 programpunkter och över 2 000 författare och föreläsare finns det mycket intressant att bevaka. Förra året fanns över 800 utställare från 27 länder på plats. 1350 journalister och fotografer var ackrediterade på Bokmässan 2014.

Vi hälsar dig varmt välkommen att bevaka 2015 års mässa som äger rum den 24–27 september på Svenska Mässan i Göteborg.

För att underlätta ditt arbete och ge bra arbetsmöjligheter är vi noga med att endast ackreditera dem som har uppdrag att bevaka mässan. Ansökan om ackreditering görs fr o m juni månad 2015, då du finner mer information här på hemsidan.

När du är på plats erbjuder vi ett Presscenter som är utrustat med arbetsplatser för journalister. Där finns datorer, skrivare, fax, kopiator, TV, video och telefoner. Lokaler för presskonferenser och intervjuer ligger i anslutning till Presscenter.

För information om ackrediteringar och andra pressfrågor, vänligen kontakta:
Birgitta Jacobsson Ekblom, kommunikationschef
Tel +46 31 708 84 05, bje@bokmassan.se