Välkommen till Bokmässan 2014!

Vi hälsar dig välkommen till Bokmässan 2014– den 30:e i ordningen – i år med Brasilien i fokus.

Bokmässan är Nordens största kulturevenemang. Med mer än 3 000 programpunkter – seminarier, scen- och monterprogram – och över 2 000 författare och föreläsare finns det mycket intressant att bevaka. Dessutom var 800 utställare från 20 länder på plats förra året. 1 300 journalister och fotografer var ackrediterade på Bokmässan 2013.

Författare från hela världen kommer till Göteborg och du har stora möjligheter att möta nya namn. Kanske träffar du en kommande Nobelpristagare! Här diskuteras också de hetaste och mest aktuella samhällsfrågorna. Många journalister hämtar inspiration på Bokmässan och får uppslag till idéer som kan användas även under resten av året.

Brasilien i fokus

2014 ligger Bokmässans fokus på Brasilien och den brasilianska litteraturen. Temat genomförs i samarbete med Brasiliens ambassad i Stockholm som huvudpartner samt med förlag och organisationer. I programmet presenteras också "Röster från Katalonien".

Ackreditering

Vi hälsar dig varmt välkommen att bevaka 2014 års mässa som äger rum den 25 – 28 september på Svenska Mässan i Göteborg.

För att underlätta ditt arbete och ge bra arbetsmöjligheter är vi noga med att endast ackreditera dem som har uppdrag att bevaka mässan. Ansökan om ackreditering görs fr o m juni månad 2014, då du finner mer information här på hemsidan.

När du är på plats erbjuder vi ett Presscenter som är utrustat med arbetsplatser för journalister. Där finns datorer, skrivare, fax, kopiator, TV, video och telefoner. Lokaler för presskonferenser och intervjuer ligger i anslutning till Presscenter.

För information om ackrediteringar och andra pressfrågor

Svenska Mässans pressavdelning

Annika Orgert, tel +46 31 708 80 06, annika.orgert@svenskamassan.se
Sofia Pettersson, tel +46 31 708 82 34, sofia.pettersson@svenskamassan.se

För information om Bok & Bibliotek

Kajsa Holmgren, informatör, tel +46 31 708 80 76, kh@bokmassan.se
Birgitta Jacobsson Ekblom, kommunikationschef, tel +46 31 708 84 05, bje@bokmassan.se

Varmt välkommen till den 30:e Bokmässan!

Uppdaterad av: Bok & Bibliotek, 2013-08-21

Kontakt: